"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Sunday, February 26, 2012

"pengakhiran dan permulaan"

12.00 am : 25/2/2012 "pengakhiran dan permulaan"

Tak sangka sudah dua hari aku membuat satu keputusan yang sangat meremukkan hatiku sendiri & dia. 

Kata Tati : kisah hidupku terlalu complicated??? er... dramatis mungkin! 
Kata Tati lagi : kalau dibukukan kisah hidup aku dalam sebuah novel pasti menarik!
Kata Tati lagi dan lagi : "biar aku tulis kisah hidup kau!" #er

*berat mata memandang berat lagi bahu memikul* sob3..

Aku sayangkan sahabat-sahabat aku sebab.. er.. telahku kutakan sebelum ini hidupku lebih banyak bersama sahabat. Dan mereka lebih kenal aku berbanding ahli keluargaku sendiri.

Walaupun sudah ku kata pada diri tidak mahu mejebakkan diri dalam kisah mereka tapi bila kadang-kadang aku dipaksa untuk bersuara, aku perlu juga jalankan tanggungjawabku sebagai seorang sahabat kan?

Tapi.. kisah hidup kita tak kan menarik kalau tak ada perkataan 'konflik' kan? Ku terpaksa redha. Pasrah lebih sesuai kot sebab ku tak pernah ikhlas menerima apa yang terjadi tika ini. Teruk kan?  =='

Kadang-kadang aku terfikir kenapa semua ni jadi pada aku? Allah, aku dah penat menangis, sedih, pilu dengan masalah orang lain. Tuhan, tolong biar ku hidup dengan aman. Aku bukan mahu jadi manusia pentingkan diri sendiri (walau sebenarnya aku cuba menjadi manusia pentingkan diri sendiri tapi aku gagal) tapi ku perlu juga jaga hati sendiri. 

Kesian hati ni! Dah banyak kali terluka sampai dah tak ada ubat yang dapat sembuhkan hati ni lagi. *cry* 

Sekarang hatiku betul-betul menjadi keras seperti batu. Sampaikan timbul dua perkataan ini...
1) pengakhiran : ku terpaksa akhiri semua kisah kami berdua. Aku tak tahu kenapa bila aku buat keputusan ini, hatiku langsung tertutup sepenuhnya untuk mengenang kembali kisah manis antara kami berdua selama 4 tahun hidup bersama. Aku sedih tapi entah kenapa aku begitu nekad sampai begini sekali! Mungkin aku dah terlalu penat.. letih .. bosan.. dengan semua yang terjadi disekeliling aku. 

2) permulaan : ku terpaksa memulakan hidup seolah-olah dia tak pernah wujud dalam kisah hidupku sebelum ini. Ya, aku hipokrit! Atau sebenarnya aku cuba menipu diri sendiri sebab dia sebenarnya telah jadi sebahagian dari hidup aku. 

terfikir..apa yang Allah takdirkan untuk aku sebenarnya??
sampai xsaba nak tau apa surprise ALLAH nak bagi kt aku sebenarnya... 
~kopipes dari blog cik bai~



No comments:

Post a Comment