"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Tuesday, February 28, 2012

Dari Lanzhou ke Malaysia..

Bismillah...
Alhamdulillah.. Persahabatan yang dibina tika bersama-sama di Lanzhou suatu tika dulu masih lagi kekal hingga ke hari ini... 

Sunny, Burhan & Yahya..
"Rasa macam tak percaya je Burhan dah ada kat Malaysia kan?" Kata-kata yang selalu diungkapkan oleh kami. Bila tengok Burhan berborak dengan Sham & Deeya  di KFC, oh baru la boleh percaya. Hehe.. 




Ini gambar hari terakhir bersama dengan Burhan masa kat Lanzhou. Masa berpisah dengan Burhan ni tak pernah pun yakin akan dapat jumpa lagi dengan dia. Tapi tak sangka pulak, Burhan boleh pilih UIAM tempat untuk dia meneruskan study dia. 


Sangat kagum pada mereka yang begitu bersemangat sambung study di luar negara. Diri sendiri? Berangan je kot banyak.. Okey la tu pernah juga bercita-cita nak study ke luar negara kan? 
:p





Sunny beriya-iya nak ambil gambar ku dengan cik bai.. Kata dia muka kami nampak sama. Ayat ni dah biasa dengar sebenarnya. Masa jadi pengawas exam dekat USIM, orang kata muka ku sama dengan Izzah. Masa ambik kursus halal kat UKM, orang kata muka ku sama dengan Enul. Kesimpulannya, muka aku memang sama dengan semua kawan-kawan baik ku. Hehe... ^^


Masa di Lanzhou, Burhan yang bawak kami jalan-jalan di sekitar bandar Lanzhou. Kat Malaysia giliran kami pula la kan. ^^


Seronok sebenarnya ada kawan-kawan dari negara lain ni. Dapat berkongsi banyak pengalaman, budaya, makanan & sebagainya. Hehe..
*seperti biasa, bila malas nak update blog mesti akan keluar ayat skema*

2 comments:

  1. kita pun suka..
    bila la tiba giliran kita plak mau ada kawan2 l/negara seprti anda..huhu.^^

    ReplyDelete