"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Tuesday, March 16, 2010

tiada kebebasan...

sekarang aku dah rasa kebenaran kata-kata tati kat blog dia... memang dah tak ada kebebasan langsung bila berfacebook... benci betul aku... suka hati den la... bukannye aku ada menyusahkan sape2 pon...

semua benda yang dibuat, semua tak betul... semua nak ditegur... kadang2 tu nak tegur org lain tapi kenapa nak dikaitkan dengan aku dan kawan2 lain sekali... sungguh aku bengang tahap petala kelapan... kadang2 aku tak faham dengan org yg terlalu 'siqah' ni... semua benda salah bg diorang... padahal kami bukannye buat benda yang salah pon... HANYA BERKAWAN!!!!

'STUDENT MUAMALAT'... hatta lelaki or perempuan memang sangat kamceng dalam kelas atau di mana2 jua... salahkah ke kalau kami rapat... berborak2... bergurau2... dan sebagainya... aku tak nampak pon itu satu kesilapan... sampai masa kami makan sama2 pon nak tegur... tensionnye aku... suka hati aku la... bukannye aku menyusahkan sape2 pon... eeee....

lagi satu... walau macammana rapat sekalipun pergaulan antara kami (laki @ pompuan)... aku masih mampu menjaga adab batas pergaulan tu... aku bukannya bodoh nak wat benda2 yg gila dan tak masuk akal...(masih berpegang pd nasihat mak)... haila, manusia ni... betul la... memang susah nak tutup mulut orang... Eee... bleh gile aku fikir pasal manusia yg byk ragam nih... kot ye pon... (x tau la aku nak cakap apa)...

entahlah... aku x leh nak terima teguran sebegini... mungkin aku patut fikirkan dr sudut positif... tp tak boleh... huhu... maaf la pd sape2 yg tegur tu.... sampai bila2 aku tetap aku... dan aku tak suka hipokrit nak pura2 solehah or sebagainya... selagi aku mampu jaga diri... tahu bezakan baik dan buruk... itu pon dah cukup baik... yg penting aku x menyusahkan sape2...

peace... no war!!!!

No comments:

Post a Comment