"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, March 25, 2010

masih mencari hidup untuk apa....


hari ni....
entah kenapa kebosanan aku melampaui tahap luar kematangan aku... sampai aku boleh tanya pada diri aku... hidup untuk apa??? Ini dah kira sangat kritikal...

the true aswer, mesti la utk beribadat Allah... aku hidup untuk Allah... itu aku tak nafikan...
cuma kadang2 terfikir... entah la... sampai aku search kat internet cari hidup untuk apa??? bila baca blog orang macam2 jawapan yg diberi... hee... ingatkan aku sorang yg boleh fikir di luar logik akal ni... rupanya ramai je lagi insan di luar sana yg mash tercari2 diri dalam kehidupan hari ini.... =)

semga kita semua berada di landasan yg betul dalam mencari diri kita... =)
ingat... anda org kepercayaan Allah di sini.. (amanah di dunia ini)
nice answer... =)

No comments:

Post a Comment