"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, March 25, 2010

~delete @ hapus @ mansuh~


aduhai... terasa nak delete akaun facebook... tapi bila fikir balik... perlu ke buat mcm tu???? walaupun fb ni byk yg melalaikan namun aku nampak ada juga kebaikan nye...

antaranya...
aku dapat seorang mentor... hee... mentor yg aku temui ni sebenarnya roomate deeya, classmate ak... byk menasihati aku tika aku seperti hilang arah tujuan hidup... aku banyak tanya dia tentang.... macam2 benda ak tanya dia... jwpn yg diberi pun x de yg mengecewakan setakat ni... =)
betul la, kadang2 org yg tak rapat & kenal kiter ni sebenarnya dia lebih memahami kita...

aku suka baca dia punya status yg dipost kat fb... byk input yg dikongsi... boleh aku kategorikan sbg berdakwah dalam fb... i like... =)
start dr hari itu, ak nak kenal sgt dia... dia tak letak pic kt profile dia... album pon x de... akhirnya, ada sekali aku gi bilik deeya, akhirnya ak berkesempatan bertemu dengan dia... kenangan manis dgn dia bila kami solat berjemaah bersama... sbnrnya bila dgn dia, aku terasa rendah diri sgt2... bersyukur dpt kenal dgn insan seperti dia...

mungkin dr situ, ukhuwwah ini terus kekal utk selamanya... aku banyak bertanya bila aku dlm kekeliruan.... dia juga tak kedekut ilmu... berkongsi segala macam ilmu yg dia ada...

aku dah letak dia sama level ngn 'hlovate'.... sekarang ak ada 2 org mentor... thanks huda... =)



No comments:

Post a Comment