"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, March 10, 2010

di sini ku temui ketenangan...



macam mana aku boleh sampai ke sini (tioman)??? semuanya tidak dirancang... ini lah aku... selalu buat keputusan tanpa berfikir panjang, tapi lebih mengikut emosi... huhu... tapi aku hepy... hee... :)

gara-gara bergaduh ngn abang... ditambah mak plak asyik duk back up abg je... sungguh la tak leh nak ngam ngn abg aku yg sorg nih... selalu sgt bergaduh... huhu...sakit hati yg amat sgt, maka aku pun melarikan diri ke kaunter 'transnasional'... niat di hati memg nak balik KL ari tu jugak... tp mcm mana kaki ni boleh melangkah ke jeti tioman... hee... tanpa fikir panjang terus beli dua tiket ke tioman... untuk aku satu dan utk kak cik satu... haha... (ini dinamakan paksaan tanpa kerelaan).. nasib la wahai kakakku sayang... mengamuk dia bila dia tau aku beli tiket utk dia... tp aku terpaksa... sbbnye kalau aku gi sorg2 mati hidup semula pon ayah aku tak bagi aku pergi... tapi sampai di sana, aku tengk dia enjoy je... mungkin dia pon terhepy tengok aku hepy semacam je... sungguh la rasa tak nak balik umah ngn KL...

aku tenang di sana... semua masalah hilang bila tengok laut dan pantai yg biru dan cantik... tp paling best tyme bersnorkeling... hee... seronok tengok batu karang & ikan2 yang cantik2... akan ku jejak kaki ku sekali lagi ke sana... sbb aku memg sgt suka pd pulau... org2 kat tioman pon baik2... peramah2... suka3... :)



No comments:

Post a Comment