"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Friday, December 9, 2011

Melati si gadis manis..

Saya ada seorang kawan. Memang agak pelik kalau saya cakap ada kawan di kampung sebab saya memang insan yang keseorangan tanpa teman-teman di sisi di sini. Sebab itu saya sangat rindukan kawan-kawan saya di Kuala Lumpur.

Nama kawan saya Melati. Nama yang cantik seperti cantiknya bunga Melati. Melati budak baik, sopan santun, hormat orang tua dan yang penting sentiasa mendahulukan Allah dalam kehidupan dia. Saya kagum dengan dia. Rasa nak jadi macam dia. Tapi saya tak boleh jadi orang lain. Sebab saya adalah saya. :)

Melati akan bertunang minggu depan. Tapi sayang Melati tak ada perasaan pada tunang dia. Tunang dia tu pilihan mak dan ayah dia. Tapi tunangnya memang seorang insan yang baik. Pilihan mak dan ayah Melati adalah yang terbaik untuk dia, saya kira!

Apapun saya doakan Melati akan bertemu dengan bahagia yang dicarinya selama ni. Okey Melati, saya sayang awak... ^^


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

1 comment:

  1. ALLAH meletakkan kita di sesuatu tempat bukan kerana kebetulan, akan tetapi ALLAH mempunyai maksud yang terindah untuk kita

    ReplyDelete