"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, November 10, 2011

Tentang Bulan.

Malam ni bulan sangat cantik. Bila tengok bulan terus ingatan tertumpu pada sahabat-sahabat tersayang. Sebab kami semua memang sangat suka pada bulan. Mungkin pada keindahan yang wujud padanya. Subhanallah, indah sekali ciptaan Allah.

Masa zaman belajar dulu, bila tahu je ada bulan yang indah di luar sana, terus ke luar cari bulan. Sampai sanggup keliling satu koridor cari bulan. Memang kenangan yang manis untuk dikenang.

Kadang-kadang aku rasakan teman-teman adalah insan yang paling rapat dengan aku berbanding keluarga sendiri. Pelik! Tapi itu hakikatnya. Aku jarang meluahkan segala macam perasaan & masalah pada mak, ayah, kakak atau abang. Tapi bukanlah bermaksud keluarga tidak penting dalam hidupku. Keluarga tetap menjadi keutamaan.

Oh, sesungguhnya ku sangat merindui sahabat-sahabatku. Walau terkadang pendapat kami berbeza, tapi semua itu langsung tak menjejaskan ikatan persahabatan kami.

Dan aku sangat bersyukur dikurniakan sahabat-sahabat yang sentiasa berada di sisi saat memerlukan mereka sama ada saat suka mahupun duka.

Terima kasih untuk semua sahabat yang pernah hadir dalam hidupku. ^^


No comments:

Post a Comment