"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Friday, September 16, 2011

untuk kamu yang diuji...

alhamdulillah
ujian dari manusia, ujian dari ALLAH.
ujian dari manusia mudah untuk kita mempersiapkan diri sebab kita dah tahu..ujian mcm exam .. ujian lesen...(tah hapa2 contoh ni kan)

ujian dari ALLAH..
ujian yg xdiduga..perlu persiapan diri..entah bila kita akan diuji kan..kadangkala ujian itu datang tanpa diduga .ujian itu datang tanpa kita sedar..ujian itu datang tapi kita xberjaya lepasi..sedar2 dah menyesal kan..

ujian dari ALLAH ujian yg xkan ada penghujungnya selagi kita sebagai hambaNya..TAPI kita ada caranya untuk kita sedar bahawa ujian yg datang itu adalah satu ujian sebelum kita menyesal sebab manusia selalu diuji. diuji
dgn TAKHTA(pangkat) HARTA dan WANITA..

setiap manusia itu akan mudah ke pangkal jalan apabila setiap hari doanya diiringi dengan MEMOHON keampunan pada yg esa..walaupon setiap hari kita tak pasti ada ke tidak kita buat dosa..

setiap kali doa keampunan dipanjatkan pada ILAHI..setiap kali itulah sedikit demi sedikit titik hitam di dalam hati akan keluar..mudahnya ALLAH membawa kita supaya sentiasa diredhai..SEMOGA NUR senantiasa di hati..
semoga hari2 yg mendatang kita sedar itu adalah ujian daripadaNYA...hidayah Allah akan sampai apabila sedikit demi sedikit titik hitam itu pergi..

ujian yg datang akan mematangkan diri..menjadikan diri lebih kuat..ujian pasti ada..samaada kita mampu lepasi atau tidak...
ujian mampu memartabatkan diri kita...YakinLah dengan ujianNya supaya kita mampu ke martabat yg lebih tinggi.

menjadi seorang yg tidak goyah semangat, cekal..

akhir kalam .pastikan NUR itu sentiasa di hati. (macam surat la plak..hak3) NUR KASIH =CIK TULIP KASIH hik3

~ayu~

No comments:

Post a Comment