"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Saturday, August 27, 2011

hari yang terisi....


Okey, masih seperti biasa. Malam tak boleh tidur! Ia adalah satu seksaan yang amat dahsyat sepanjang 23 tahun aku hidup di muka bumi ini. Nikmat tidurku ditarik Allah secara tiba-tiba. Sebenarnya sudah hampir dua minggu tak dapat tidur dengan sempurna di waktu malam. Dan sebab itu juga aku katakan kehidupan aku sudah bertukar menjadi tidak normal.

26 Ogos 2011
Akibat penyakit pelik ini, makanya selepas sahaja bersahur terus masuk bilik untuk tidur. Kunci jam pukul 6.15 tapi tak sedar.

Mimpi mulut ditutup oleh satu tangan lelaki. Mahu menjerit tapi tak ada kudrat. Tersentak. Bangun dari tidur terus istighfar. Tengok jam dah pukul 7.04 pagi. Kelam kabut masuk bilik air ambil wudhu'.Moga solatku diterima.

Lepas subuh, sambung tidur semula sebab sudah mula merasakan penyakit migrain akan kembali bertandang akibat penyakit pelik ini.

Pukul 12 baru terjaga dari tidur. Amat tidak wajar bagi seorang anak dara bangun pukul 12 tengah hari, tapi apakan dayaku. Tika ini malam bukanlah rutin aku untuk tidur. Hmmm... Sudah bertukar kehidupan.

Bangun tidur terus kemas rumah. Sapu sampah, mop lantai, basuh bilik air, tandas dan dapur, basuh baju, lipat baju dan sebagainya. Oleh sebab menjadi orang terakhir tinggal di rumah sewa, maka perlu 'clear' segala-galanya sebelum tinggalkan rumah. Penat sangat sampai tengok air paip pun sudah nampak seperti milo ais. haisy....

Solat Zohor.

Pergi UM. Hantar borang untuk transkrip sementara. Tapi dapat lepas raya. Kecewa.

Terus ke Mid Valley. Melihat suasana raya orang bandar. Gelagat manusia di hari-hari terakhir ramadhan.

Buka pusa di Mc'd sambil tengok seorang kanak-kanak perempuan yang sungguh comel makan ayam goreng. Terus berkeinginan untuk ada anak sendiri. haisy...

Esok 27hb Ogos 2011
Akan pulang ke kampung jam 11.30 malam. Insyaallah, oleh sebab jadi orang terakhir pulang ke kampung, maka akan jadi orang terakhir juga pulang ke Kuala Lumpur.

Dan seterusnya...
akan meneruskan misi yang tergendala. Moga dipermudahkan. Ameen.

Cukup sampai di sini catatan hari ini.

Kepada rakan-rakan blog & sesiapa sahaja yang sudi menjenguk di sini, selamat hari raya diucapkan. Segala salah silap harap dimaafkan. (^_^)



_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?59084356307f7a13dd2659724c82b3c7

1 comment:

  1. selamat pulang ke kampung nanti.. :)
    insyaAllah, ton tak keseorangan pada masa2 tu semua, melainkan Allah sentiasa menemani ton~

    uhibbuki ya ukhti hubban jiddan..
    <3

    ReplyDelete