"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Sunday, August 21, 2011

jiwa yang kosong...


Perasaan apa ini ya Allah? Sehingga aku begitu terasa kosong sekali. Adakah aku kurang ikhlas bila bertemu dengan-Mu atau selama ini begitu banyak aku abaikan tanggungjawab sebagai hamba-Mu?

Pertama kali dalam hidup ini sepertinya aku langsung tidak mendapat petunjuk dari-Mu ya Allah. Atau sebenarnya ini hanya perasaan aku? Aku buntu ya Allah. Banyak sangat yang aneh dalam hidup aku sejak akhir-akhir ini. Atau sebenarnya aku yang terlalu sensitif. Ramadhan kali ini kenapa aku rasa begitu aneh sekali dalam hidup aku.

Aku sedih. Dan aku jadi cepat sedih.

Awal pagi tadi, aku bangun awal pagi untuk menjalankan tugas aku sebagai hamba-Mu, tapi jiwa aku terasa sangat kosong. Sepertinya aku tidak ada apa-apa rasa. Anehnya ya Allah. Sampaikan aku tertidur dalam telekung tanpa perasaan.

Apa yang cuba Kau sampaikan pada aku ya Allah? Apa makna disebalik semua keanehan ini? Allah...

No comments:

Post a Comment