"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, June 15, 2011

perjalanan aku mencari Tuhan...


bila aku mula buka hlovate nyer buku...
aku mesti menghadap lap top sebab senang aku nak google segala bagai yg aku kurang arif...

dan juga...
kamus mesti ada sebelah aku...
sebab apa??? sebab bi aku tak tinggi macam dia...

entah kenapa...
aku tersangat kagum pada beliau...
bagi aku, semua benda dia tahu... tentang muzik, tentang lukisan, seni, cinta, kehidupan... everything...

kata-kata dia...
buatkan aku terpegun...
aku suka berkongsi semua kata-katanya di fb...

dan dia...
walaupun aku tak kenal dia, tak pernah jumpa dia...
dan hanya ku kenal melalui bait-bait katanya di dalam novel...
tapi aku terasa sangat dekat dengan dia bila aku buka buku dia..

sebab dialah...
aku banyak berubah...

~berubah untuk mencari erti kehidupan sebenar~




No comments:

Post a Comment