"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, June 23, 2011

cari hidup baru!!!!


Di ketika ini, aku sedang google sebuah universiti yang ternama di Belanda..
Semangat terasa berkobar-kobar untuk menyambung belajar...
Aku mau jejak tanah Belanda dengan gembira...

Apa yang paling membahagiakan aku ialah...
Bila aku baca sendiri pengalaman mereka yang belajar di Amsterdam...
Yup, aku mau sambung di University Of Amsterdam...
Dalam bahagian ekonomi...
satu-satunya bidang yang aku minat sejak dari sekolah...
mana la tau kan impian aku nak jadi 'perancang ekonomi dunia' tercapai.. hak3..
insyaAllah... mudah-mudahan tercapai impian aku...

Mulanya..
aku mahu ke Leiden University
tapi memandangkan university tersebut lebih kepada perubatan & undang-undang.
Aku terpaksa tukar plan B..

Tapi..
tak kisahlah asalkan masih di Belanda..
sebab masih dalam kawasan tulips...
(^_^)

No comments:

Post a Comment