"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, June 22, 2011

kuciwa!!!!!!!!!!!

terasa sepertinya sudah tidak sabar mahu meninggalkan bumi KL
aku dah tak nak masuk kelas... kat UM...
aku dah tak nak tengok kawan2 aku lagi (bukan sbb aku benci diorang!)

tapi...
keadaan dah banyak berubah...

tiap2 hari yang aku lalui di sini...
semuanya seperti dipaksa....
aku terpaksa tersenyum depan kawan2 aku...
aku tak benci kawan2 aku... tapi kadang2 aku rasa mcm aku ni hipokrit sangat...
aku tak suka hidup macam ni...
hidup dalam kepura-puraan..
(peh... aku rasa ayat aku ni dah macam dalam novel pun ada... hak3..)

entahlah...
kali ni aku betul2 kecewa...
kecewa sangat2...
aku tak kecewa pada orang lain...
tapi aku kecewa pada diri aku sendiri...

aku betul2 nak pergi dari sini...
nak mulakan kehidupan baru...
tapi aku tak tau nak pegi mana...
(tapi tak ke bumi Allah ni luas)

aku sedih..
tapi aku tak tau nak luahkan kat sape...
(tapi bukan ke Allah ada)

hidup ni...
susahnya nak describe...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
T_T

semangat sudah terbang dibawa pergi....
padan muka aku!!!!

No comments:

Post a Comment