"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, June 16, 2011

haila..........

sebenarnya sangat susah bila nak lupa sesuatu benda @ perkara yg pernah terjadi dalam hidup kita...
terutama benda yg agak kurang best yer....

sebab2 yg makin memperkukuhkan ingatan pada benda2 tersebut ialah :
bila ramai sangat yg tanya adakah betul pada cerita2 tersebut....
aku agak tension yer!!!
sebenarnya aku tak peduli apa benda nak jadi...
nak nikah ke... nak kawen ke.. nak honeymoon ke...
nape la hai semua org rujuk aku...

lagi satu...
bila kita sendiri terpaksa berdepan kembali...
sungguh la aku terasa mcm nak hilang ingatan...
penat kot ...

dan lagi...
bila sepatutnya sesuatu yg menjadi normal tapi langsung menjadi makin complicated...
aku rasa aku sendiri tak dapat nak jaga hati aku sendiri...
makin parah la kot...

dan lagi... lagi...
bila aku masih ambik peduli....
hai aku... cukup2 la...

1 comment:

  1. kan dr sana' ckap..mmg kite xkan lupe apa yg berlaku .....kan~~~
    n org slaloo tnye sbb kite salah seorg yg rapat ngn die..kan~~~
    n t/jawab kite untk jaga hati semua..w/pon hati sendiri terluke....
    haila..~~~mcm pakar motivasi la plak....
    tp..kenyataan kan~~~ tula yg kite sume akan hadap....cume jalan cerite jer yg lain~~~

    ReplyDelete