"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Friday, December 21, 2012

Lao Shi, wo ai ni... ^^

Bismillah...

Alhamdulillah, sepanjang 5 hari ni aku berjaya lalui dengan sungguh cemerlang. Syabas untuk diri sendiri. Eh bukan senang tau benda yang kita tak suka tapi kita terpaksa buat-buat suka. Sebenarnya aku rasa ramai yang macam nak perli-perli aku je (walaupun pemerlian ini ditujukan secara umum tapi ku tetap terasa), tapi apakan daya semua yang dikatakan mereka adalah benar-benar belaka.

Contohnya kata-kata seperti ini :
"Sape-sape yang rasa ini satu paksaan, perbetulkan balik niat tu. Tanggungjawab & amanah yang digalaskan di bahu kita akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Ingat baik-baik!"

"Ikhlaskan diri."

"Ingat, ni kerja mulia!"

...dan bermacam-macam lagi kata-kata yang aku dapat.

Aku pun sebenarnya tak berapa nak ikhlas terima kerja dan amanah ni. Teruk kan? huhu.. InsyaAllah akan ku perbetulkan niat ku. Aku akan cuba bahagia dengan pekerjaan aku sekarang.

Dan sebenarnya semangat aku untuk menyambung master tetap berkobar-kobar. Nak2 ada juga sesetengah lecturer yang mengajar setiap memberi dorongan, suruh sambung belajar. Jangan berhenti belajar!

Master... im coming!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment