"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, June 28, 2012

meninggalkan & ditinggalkan..

Bismillah... 

Setiap hari adalah hari baru. Setiap hari juga banyak benda yang berlaku dalam kehidupan seharian. Banyak idea yang terlintas di fikiran untuk meluahkan kata-kata di sini tapi mungkin sebab aku sibuk? *eh!* Langsung tak dapat nak meluangkan masa melepakkan diri di sini. 

Okey, sekarang aku update balik! Itu pun atas permintaan kawan-kawan baik. Kami jauh. Dan perkembangan diri kami banyak terluahkan di blog. Mungkin ini satu medium untuk mendekatkan diri antara kami semua walau sekarang dunia makin berbeza dan masing-masing sudah membawa haluan masing-masing. 

Perasaan aku yang terbaru : Sedih. Sebab salah seorang kawan baik ku akan pergi meninggalkan kami pula. Kadang-kadang macam tak suka dengan ayat penyataan 'setiap pertemuan ada perpisahan.' Tapi itulah hakikat dunia yang perlu aku redha dan ikhlaskan diri. 

Sepatutnya bukan perlu bersedih dengan perpisahan ni. Apa yang perlu aku buat adalah mendoakan semoga urusan setiap kawan-kawanku dipermudahkan. Dan sepatutnya aku tumpang gembira untuk berita gembira yang dikongsi pada kami semua. 

Seorang demi seorang kawan baik dah pergi. Mngkin satu hari nanti giliran aku pula untuk pergi meninggalkan mereka pula, bukan lagi ditinggalkan. 

Dan untuk kesudahan akhir cerita aku di muka bumi ni pun akan bersendirian juga. Satu hari nanti aku akan tinggalkan dunia ni dan semua orang yang aku sayang kat dunia ni. Apa yang menjadi peneman hidup aku sendiri adalah amalan ku. Itu pun kalau banyak amalan. Allah.... =='

Semoga diri ini sentiasa menjadi seorang yang redha dengan setiap apa yang dah ditetapkan Allah. ~~


No comments:

Post a Comment