"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Friday, June 15, 2012

kosong.

Bismillah...

Tiga hari sudah terasa tak makan dengan sempurna. Baru terasa begini rasanya bila nikmat makan dah ditarik. Sungguh rasa terseksa. Langsung tak boleh nak masukkan apa-apa dalam perut. Bila makan mesti akan keluar balik. *muntah*

Sampai satu tahap, perut terasa sangat pedih dan terpaksa sumbat jugak makanan. *dalam keadaan terpaksa*

Bila paginya, bangun dari tidur terus muntah-muntah. Seksa rasa bila diuji sebegini. Badan pun dah terasa lemah sebab dalam badan macam dah tak ada apa-apa. Kosong. *sambil nyanyi lagu najwa latif* heh...

Sebenarnya setiap apa yang jadi ada hikmahnya. Mungkin Allah sedang mengajar saya. Selama ni saya selalu membazir. Ya, saya akui yang saya tak pernah kekurangan apa-apa terutama dari segi makanan. Saya membazir bersebab mungkin. (tapi tak ke ini macam satu alasan?). Ehm..

Kawan-kawan yang kenal saya selama 4 tahun semuanya sudah tahu dan kenal sangat dengan perangai saya. Kalau makan kat kedai mesti makan separuh je, separuh lagi mesti tak habis. Dan sebenarnya memang selalu kena marah pun dengan diorang terutama Izzah.

Bila dah jadi begini, saya tahu ujian yang Allah bagi ni bukan untuk saja-saja. Tapi Allah sedang mendidik dan mengajar saya. Saya kan sedang mengajar diri menjadi seorang yang positif. Jadi, buat masa ni saya ingin memandang semuanya dari sudut positif.

Sebenarnya bila Allah uji kita dan kita pandang dari sudut positif, tanpa sedar semua urusan menjadi mudah sebab kita dah redha.

Alhamdulillah. ~~

2 comments: