"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, June 11, 2012

Bagaikan Puteri.

Bismillah...

Hidup! Memang sudah ditakdirkan bukan yang kita ingin dan impikan saja yang akan kita kecapi. Sebenarnya untuk sampai kepada satu benda yang kita harapkan kadang-kala kita perlu juga lalui satu proses yang mana kita memang tak suka, kita benci dan selalu kita memberontak!

Pandang pada yang positif! Bukan ke aku sedang mengajar diri untuk menjadi manusia yang berfikiran positif sekarang. Jadi kenapa cepat melatah?

Dan sebenarnya ini juga merupakan satu cabaran buat aku.Eh, bukan ke aku suka sahut cabaran? Andai kata aku memang terpilih dan ditakdirkan salah seorang yang terpilih (walaupun hati kata tak nak!) kenapa tidak aku lihat dari sudut yang positif.

Hakikat yang perlu ku akui : hati dan fikiran aku langsung tak pernah selari! Dan sebenarnya sangat susah nak seimbangkan mereka menjadi satu.

Hati : Tolong jangan buat saya ragu-ragu. Tolong tetapkan hati andai itu memang yang Allah rancangkan yang terbaik untuk saya.

Fikiran @ akal : Semoga kamu sentiasa berkiran pada yang indah, baik-baik dan selalu positif selalu.

Allah.. Tolong kuatkan saya. Beri ketabahan, kekuatan untuk saya lalui kehidupan yang sangat mencabar ni! Ameen.

Haila...~~

2 comments: