"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, May 30, 2012

semakin tak stabil..

Bismillah... 

Hari-hari yang dilalui semakin merumitkan. Dalam otak sampai dah bercabang-cabang benda yang nak kena buat. Serius, jadual aku langsung tak terurus. Sampai aku langsung tak ada masa untuk siapkan proposal yang hanya tinggal beberapa hari lagi dateline.

Dengan keadaan diri yang tak sempat langsung nak bersua muka dengan lecturer untuk bincang pasal proposal. Susah! Sampai kadang-kadang aku terfikir kenapa urusan aku seperti tak berjalan lancar. Terlalu banyak perkara yang menghalang. Aku pernah cakap pada Tati, "entah la.. aku rasa macam dah tak semangat nak  sambung belajar."

Tapi bila dengar kata-kata Ija, "Ni baru permulaan. Ujian awal... Nanti bila dah tengah-tengah buat master lagi banyak ujian. Kena biasakan diri dengan ujian tu." 

Dan... Aku mula terfikir.

Tapi buat masa ni aku memang perlukan semangat dan sokongan. Aku perlukan nasihat dari mak..dari ayah... 

=='

No comments:

Post a Comment