"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Sunday, April 29, 2012

Toleh ke belakang sedetik...

Bismillah...

Tadi pergi pesta buku di PWTC. Tiba-tiba ternampak pulak koleksi kitab-kitab untuk STAM. Terus ingatan kembali pada kisah silam. Dulu pernah ambil STAM. Tapi 3 bulan je sempat bertahan. Sebab tak sanggup nak mengadap kitab-kitab arab yang tebal tu.

Punya la tak nak ambik STAM sampai lari dari sekolah. Lari bukan balik kampung tapi pergi rumah kakak di KL. Kalau balik kampung, confirm kena pancung dengan ayah sebab ayah nak sangat anak dia yang sorang  ni belajar sampai Mesir, sampai jadi ustazah. 

Tapi... minta maaf ayah sebab dah hancurkan impianmu. Huk3... 

Kawab-kawan yang dah berjaya tamatkan STAM sekarang, alhamdulillah semuanya dah jadi ustazah sekarang bertudung labuh. Alhamdulillah sejuk mata memandang. 

Tumpang gembira dengan mereka. :)

Dan aku sekarang akan terus mengejar impian aku. Doakan moga perjuanganku dipermudahkan... :)

Walaupun aku tidak ditakdirkan untuk menjadi ustazah seperti yang ayah harapkan tapi insyaAllah aku akan berusaha menjadi insan yang berguna di mata ayah... ^^

No comments:

Post a Comment