"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, December 15, 2010

bila tulip layu................

arini aku mau tulis lagi...... sebab.................
aku tak ada sape2 nak bgtau aktiviti harian aku.............
aku tak de 'special person' yg ari2 aku perlu report segala bagai aktiviti aku....
dan tak mungkin akan ada............

dan aku tak pernah ada diary dalam hidup aku.....
sebab tu aku sangat sayang pada blog ini.... (walau ia kaku, tapi aku suka bercerita pada dia)

aku tak suke bercerita pada mak.......
kecuali kalau kena paksa................ (walau aku anak bongsu, tapi aku tak manja... cuma aku lebih disayangi ayah).................

aku sunyi sebenarnye.......
pagi2 bila aku bangun, aku rasa sangat sunyi... aku rasa sangat kosong.... dan aku...........
akan capai mp3 yg selalu menemani aku siang malam tanpa jemu...............
aku rasa dengan tu je aku boleh hilangkan kesunyian aku...........

tapi....................
aku sangat suka bersendirian & kesunyian...........

sebab..............
tak ada org kacau aku (terutama bila aku membaca).....
dan tak akan ada org akan sakiti hati aku.... (sbb aku mudah tersentuh @ terasa)

aku tak nak balik lagi............
sebab aku tak puas lagi hidup sorg2 (biarpon terpaksa kesunyian hari2)
sebab aku mau baca sepuas2 hati aku..... sebab kalau kat umah, mak akan bising...........
mak risau.....
aku selalu sakit kepala, selalu migrain..........
(bukan sakit biasa)

tapi.................
aku tk nak nyusahkan mak........................................
sebab tu aku terpaksa buat macam ni............

aku tak nak org risau pada aku............
walau aku tau akak memang tengah risaukan aku sorg2 kat sini............
walau ayah tak tanya terus kenapa aku tak balik, aku tau ayah risau aku.............
aku masih anak pompuan dia.......

Aku mau biasakan diri berjauhan dari org2 yg aku sayang.....
sebab aku tau..........
satu hari nanti bila aku dah pergi tak kan ada org sedih atau terasa sangat...........

dan.... aku mau buat segala apa yg aku suka tanpa ada org sekat...........
aku pandai jaga diri aku...........
aku tak pernah buat apa yg mak tak suka......
aku tak pernah kuar dengan mana2 lelaki yg aku tak kenal @ kenal sampai lewat2 malam @ pagi2 buta.....

aku sentiasa jaga maruah diri aku....
sebab mak kata, maruah keluarga ada pada aku.... (aku kena simpan baik2).....

dan............
aku masih menanti.......... aku tak tau kenapa aku perlu menjadi penunggu...............
tapi aku betul2 menanti kehadirannya..............
sebelum aku tutup mata.............. (^_^)

Salam Akhir...................

1 comment:

  1. uh3..kenapakah entry sebegitu gini??
    ade prob eyh?

    ReplyDelete