"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, December 6, 2010

Berjalan Ke Arah Mu...


salam maal hijrah.... entah kenapa kali ini aku rasa suka sangat post2 orang kat fb bile ucapkan salam maal hijrah.... semua aku 'like'... @ komen.... suka3..... mungkin hijrah kali ini lebih bermakna untuk aku kali ini....

wah, apakah???
tak sabar nak hadapi tahun baru kali ini.... biarpun aku tau aku semakin jauh ke hadapan dan tak mungkin aku dapat berpatah ke belakang semula... aku tak kisah... aku nak hadapi yang akan datang dengan semangat....

Dan... aku yakin tahun kali ini akan memberi satu kepuasan yg aku nanti2 kan selama ini... mungkin impian aku semakin hampir tiba... hmmm.... mudah-mudahan... ameen....

sebelum aku tutup mata & meninggalkan bumi Allah yang indah ini.....
aku sangat berharap impian aku tercapai.... walau terlalu banyak impian aku, tapi hanya satu yg aku harap-harapkan.... only ONE!!!

Allah....
permudahkan urusan ku....
aku ingin berjalan @ berhijrah ke arah-Mu.... =)

No comments:

Post a Comment