"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, December 13, 2010

aku yer... bukan anda!!!!

ini Aku... bukan kau... anda... you... enta... or enti.......... occay!!!
heeeeeeeeeeeeeeeeee (^_^)

aku spt yg aku kenal.....................

1) sangat obses dengan tulip.................................... apa yg menarik pada benda tu aku pon xtau... tapi bukan ke biasanya kalau kita suka sesuatu benda tu, x perlu sbb............ betul tak????????? ke aku sorg je mcm ni....................

2) sangat suka pada hijau......... weeeeeeeeeeee........... kalau tak ada hijau dalam hidupku, maka dunia ini sungguh la tak bererti................. (tak la sampai mcm tu sbnrnye, dunia tetap bererti bgku wlupun tanpa hijau) Alhamdulillah, bersyukur lah dengan apa yg ada yer cik saya................... tapi........... SANGAT TAK SUKA PADA PINK!!! Kalau ada org cakap org girl sume suka pink, itu sangat2 salah yer....... (^_^)

3) sangat suke berangan.... (hobi ni memang sudah tercipta sejak aku di sekolah rendah lagi)... makanya, kalau aku termenung lama2 sambil tersengih sorg2 tu, maksudnye memang tengah berangan................ best ooooo berangan nih...... sgguh tak tipu!

4) selalu makan tak habis.... pesanan utk diri sndiri "membazir itu amalan syaitan".... aku pon x tau la, nak kata aku umur 3 thn, tapi dah 23 thn........... terutama kalau kat kedai makan..... memang la............... tak tau nak wat camne la.... masa kecik2, pernah sekali aku makan x abis, ayah punye la bengang ngn aku, sampai dia pksa suh aku habiskan.... (makanye, terpaksa la telan nasi dengan air masak... kembung perut 3 ari... )......... seksa ooooo............. kesimpulannya, sekali aku makan sangat la sikit kecuali...............................

5) laksa............ aku memang dr kecik adalah fan pd laksa..... kalau seminggu ada laksa, memang aku tak kan pandang butir2 nasik depan aku.............. heh3.................

6) suka pakai jam.... hatta jam tangan tak ada bateri... akan tetap pakai... sebab kalau aku x pakai... aku rasa janggal sangat.........dan pelik............

7) suke dengar lagu @ mp3.......... kuat2 occay......... aku tak puas dengar slow2...... not me occay!!!

8) sangat suka pada baby yg comey2........... haisy.... pengakuan ikhlas dr hati yg suci ini, AKU SANGAT JELES TENGOK KWN2 YG DAH ADA ANAK!!!! kawan2 umah sewa kata, kawen je la.......... tapi aku kata, aku lebih nak anak dari suami.......... (sangat bahaya yer kata2 ini, tapi sila jgn salah sangka yer).... *mungkin sbb aku tak ada adik kot.......sbb tu kalau kat fb 'addin shah' aku selalu layan karenah adik2 yg ada sama minat ngn aku (hlovate , novel, korea)*

9) tak boleh minum air buah, terutama kelapa dan tebu.... sebab apa??? sbb pas tu aku akan sakit urat..... tapi............. ada??? ada aku kesah??? sbb aku sangat suke air kelapa.... ayah kata, lagi dapat tahan sakit minum je la.... (aku sangat suka nasihat ayah aku tu......) tapi......... "kalau sakit tanggung sendiri...." kata ayah lagi.......... dan memang sangat terseksa yer.... mak kata, bagus betul, tak tua pon dah pandai sakit urat......... (^_^)

9) sangat suka hujan..... lagi ada hujan, lagi la aku suka berangan... sebab apa??? entah la.... kalau2 kecik dulu, aku suka nyanyi masa hujan turun sampai la hujan berhenti... bukan makin melebatkan ujan occay.... suara aku tak la sumbang sangat... sekurang2nye penah jugak la sumbangkan suara masa nasyid sekolah rendah dulu2..... tapi naik sek men ayah aku tentang habis2an.... hahaha... (i ni kan anak solehah, sntiasa mendengar kata2 ayahnye walaupun selalu merajuk) hak3........... (^_^)

10) sangat tak pandai melukis......... aku sangat jeles pada org yg pandai melukis yer.... sbb tu aku sangat suka novel rooftop rant by hlovate.... sbb aku suke jade... aku suke dia sbb dia pandai melukis............. (^_^)

CUKUP.... cukup sampai di sini........................
motip : masih mencari diri sendiri............... okey la ni, tau jugak pasal diri sndiri kan????

Ops...
ada satu lagi.............

last = aku sangat perahsia org nyer........ jarang2 aku citer masalah atau apa yg personal dlm hidup aku terutama bab soal hati .... yg atas2 ni bukan 'rahsia' yer.... hak3.... hatta ahli dalam umah sewa aku pun, tak de sape yg tau apa yg ada dalam hati aku............ kecuali kalau aku fan giler2 kat org........ spt Hlovate...... Pingu Toha.......... *kagum dengan bakat diorg ...*

THE END.................

2 comments: