"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, December 1, 2010

Bila Exam menjelma....



















Rasa macam tak cukup nafas je bila tiba-tiba aku menjadi manusia yang paling rajin sekali. kalau tak, nak mengadap buku seminit pun sangat susah. Apatah lagi nak bangun awal2 pagi semata2 nak study. heee....

setiap detik jam yang berlalu akan ku hargai. Hatta untuk ke bilik air sekalipun, aku tidak akan ambil masa yang terlalu lama. masa itu emas ye....

setiap masa yang berlalu bersama kawan2 umah sewa hanya tentang perbualan ilmiah sahaja. biasa kalau duduk di meja makan pasti bergosip... bukan la mengumpat... cuma lebih kepada membuat hikayat yang tak berfaedah... hak3....

sebenarnya banyak hikmah juga bila ada exam... sekurang2nye banyak benda yang aku tak faham masa tyme belajar, akan jadi terus pakar dalam segala bab... bukan apa, sebab kena paksa diri untuk faham, kalau tak .. nak jawab apa dalam dewan nanti....

pengalaman hari ini....
tadi baru jawab paper 'undang2'.... sebenarnye aku tak tau la benda apa yang aku merapu dalam dewan exam tadi... duk mengarut je... beriya la aku duk mengafal segala bagai akta sampai nak senget kepala.. last2, langsung tak masuk soalan tersebut... maka, oleh sebab aku sangat kecewa, aku pun menjawab soalan undang2 tersebut mengikut rentak tangan yang menulis mengikut idea @ skema jawapan dr kepala otak aku... skema ini hanya terdapat dalam otak aku... aku harap sangat lecturer aku murah hati memberi markah yg banyak kepada aku.... aku tak mintak banyak, lulus pun aku dah bersyukur sangat... sbb aku tau kemampuan aku jawab undang2 macam mana.... lagi pun, aku tak minat undang2,,,, ngee....

ada lagi 2 paper yg bakal aku duduki... tak tau la apa nasib yg bakal terjadi... mudah-mudahan selamat la ye.... huhuhu.... cukup la aku mengharukan paper undang2.... paper laen tak boleh... hak3... ini demi kebaikan diri sendiri jugak!!!

No comments:

Post a Comment