"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Saturday, November 13, 2010

Mimpi Yang Tak Sudah...


malam tadi mimpi...........
em.... hehehe.....

mimpi yang mengarut....
nama pon mimpi.....

aku mimpi aku berada di dalam laut yg dalam....
tanpa sebarang bantuan alat pernafasan.....

aku berada di atas batu yang sangat tinggi....
aku gayat....
takut nak terjun.....

yang pasti aku tak bersendirian....
ada kawan2 di sebelah aku.....
aku genggam erat tangan mereka....

Dan....
akhirnya aku terjun....
aku tau aku tak kan mati....

sebab....
aku tau ketika itu aku sedang mimpi.... hak3....

akhirnya....
aku sampai di darat....

Ye... aku masih bernafas...
kawan yg bersama aku tadi masih turut bernyawa.....

Fakta ....
aku selalu mimpi ....
aku berada di tempat yang tinggi....
bila aku mahu terjun....
aku akan tersentak....
terkejut maaaa......

yang pasti....
"Mimpi hanya mainan tidur..."

1 comment:

  1. cik eton..kate najiha kalu mimpi air laut maksudnye kite akan menuntut ilmu. apa yang aku faham dari mimpi ko ni maksudnye kite jadi kot g china. hehe..kan g sana tuntut ilmu jugak. hikhik..takpon yang pasal short sem termasuk sekali kot. hoho

    ReplyDelete