"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, November 10, 2010

Lepaskan


Bangun dari tidur (agak lewat)....
Aku rasa perasaan dah kosong....
Mungkin semalam aku dah redha dgn semua yang berlaku....
atau mungkin sebab aku dah dapat terima kenyataan....

Aku....
mahu bermotivasi....

Aku....
yakin semua ini ada hikmah yg tersembunyi....

Nak berjaya....
aku perlu korbankan segala kesenangan yg aku ada....

Dan...
Aku banyak belajar dari apa yg dah berlaku....

Sangat betul...
aku perlu berdiri atas kaki sendiri....

sebenarnya....
hidup ini sangat indah...
bila wujudnya masalah2 spt ni...

sebab...
aku rasa aku dah banyak berfikir....
aku lebih matang .... (mungkin)

Dan...
setiap kesalahan yang berlaku....
aku tak tudingkan pada mana-mana pihak....

mengakui salah diri sendiri....
terima kenyataan...
think positif...
semangat....

Allah....
aku akan kuat hanya dengan pertolongan-Mu...
bantu hamba-Mu ini.......

3 comments:

  1. life is to short to wake up in the morning with regrate...sume tu plajaran tuk kita kan...chill...:)

    ReplyDelete
  2. subjek yg paling mahal di dunia ini adalah pengalaman masa lalu...
    sebab pengalaman masa lalu lebih mengajar kita untuk matang dan berfikir lebih jauh lagi....
    dengan pengalaman itu jugak lah....kita xkan ulangi kesilapan yag sama........
    pape pon semuanya ada HIKMAH......=)
    moga kita diberi kekuatan ...Ameen~~~

    ReplyDelete