"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, November 10, 2010

.C.E.R.I.T.A.K.A.M.I.

sebenarnya dah lama nak update pasal benda ni... bukan pasal buku ini... cuma nak cerita pasal my best friend forever & ever.... siapa? Cik Aziey Idris.... Nama kat fb beliau.... hehehe....
baru2 ni kuar date ngn dia.... tempat utama yg dia ajak adalah MPH... owh.. harus lah aku suka... boleh la aku rembat satu novel... :)


sebaliknya...
sampai je kat MPH... terus dia tanya
"Mana ek tempat nak cari buku motivasi & islamic?"
aku... "Hah?"
dia sengih je...
terus dia tarik aku ke bahagian motivation & islamic...


"aku suka kisah ni..."
aziey cakap...
"aku suka kisah Maryam lagi..."
aku bagitau...
"ada je kat situ..."
aku diam je...


seumur hidup aku sampai kat MPH...
aku tak pernah sambar buku2 spt ini....
sungguh aku tak minat semua benda2 ni....
aziey kata....
"macam mana nak keje nanti kalau tak pandai mekap?"
"aku duk kat umah je la aziey, basuh pinggan mangkuk... basuh baju... sapu sampah..."


Hah???
Buku ni???
ngee....
hahahaha....
aku tak kan baca kot....
aku rasa aziey beli kot buku nih...
aziey kata aku perlukan buku spt ini....
ye la, nak cari psangan hidup...
aku gelak je...
tak beli pun...

Fakta : aku memang sangat suka membaca. Tapi aku sangat tak minat baca buku motivasi & yg skema2 sangat... kalu sekolah2 dulu, aku terpaksa jugak mengadap buku2 teks... sbb nanti aku fail plak.... heee....biasa kalau aku nak motivasikan diri aku, terus aku capai tafsir al-Quran....

Fakta lagi : aku tak pernah ada buku motivasi spt buku HM Tuah Iskandar....

Fakta lagi : aku suka baca novel.... sebab apa aku suka hlovate.... sbb aku suka cara penyampaian dia dalam berdakwah... sempoi... tak skema.... :)

Fakta lagi : kalau aku beli buku2 spt di atas... buku tersebut hanya akan jadi perhiasan di rak buku... owh, aku pernah jugak beli buku2 spt itu.... nak mencuba... tapi tak terbaca pon... tak kena ngn jiwa....

cerita aku dan aziey....
aziey : dia suka cerita segala masalah dia kat aku... walau dia kat usim, tapi kami tak pernah lost contact... dia slalu mesej or chat ngn aku bila2 free... hampir semua masalah dia citer kat aku....

aku : tak pernah citer masalah aku kat dia... bukan dia je, semua org... yup... aku perahsia orangnye... bukan tak percaya pada dia... entahlah... mgkin ni salah satu perangai aku.... terutama kalau bab hati & perasan, tak kan ada org yg tau.....

cuma kalau aku biul sangat2 la aku citer kat blog ni.... contoh bila aku cakap aku rindukan seseorg... hehehe..... tapi tu pun tak la detail sangat pon.....(aku pun ada perasaan jugak ye wahai anda2 semua)

aziey : suka couple... ntah bape kali dia couple, putus... aku pun x tau... kadang2 bila dia citer pasal pakwe dia, aku sampai keliru... "yang mana satu ni?" hehehe.... tapi skrg yg aku perasaan dia ada suka seseorg yg sangat sesuai la ngn dia.. harap yg ni kekal la.... :)

aku : aziey tau aku macam mana... dia tak pernah nak paksa aku citer bab2 yg ni... lagi pun aku nak citer apa kat dia... sbb aku pun duk single.... yup, aku susah nak terima org....

"memilih sangat..." aziey kata.
"harus la... biar la aku terima seseorg yg betul2 aku suka & kena ngn jiwa aku.... hahaha..."

SEKALI.... FOREVER....
maksudnya...
sekali aku terima 'dia'....
aku mau hidup seperti ini....
'and they live happily ever after... forever & ever.... '

banyak perbezaan antara aku & cik aziey....
tapi tu smua tak menyekat persahabatan kami...
aku still sayang dia sampai bila2....

Dan akhir dari kisah tersebut...
aku tak beli pun novel... hehe....
nanti cik aziey kata macam ni....
"novel boleh plak beli, buku2 motivasi tak mau beli...."


............................................................

No comments:

Post a Comment