"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Sunday, October 3, 2010

Bukan sempurna yang aku inginkan....

aku manusia biasa....
ada hati... ada perasaan....

aku ingin menjadi yang terbaik...
sbb aku tahu aku tak mungkin menjadi sempurna...

hidup ini terlalu singkat....
sebab itu aku ingin lakukan yang terbaik untuk kehidupan yg singkat ini....
supaya boleh dibawa ke syurga yang abadi...

setiap benda dalam hidup aku sangat mahal....
sepatutnya begitu....
biasa la manusia..... tak lari dari lakukan kesilapan....

banyak impian dalam hidup aku...
sampai terkadang risau tak dapat nak penuhi impian tersebut.....

may Allah bless... (",)

No comments:

Post a Comment