"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, October 27, 2010

Aku Kenal Aku!!!

aku pelik!!! kenapa manusia cepat menilai org lain tanpa sempat kita beri penjelasan???
aku tak cakap aku tak pernah menilai manusia, tapi aku tak kan sampai terlalu cepat menghukum... setiap orang Allah dah tentukan sifat & perangai yang berbeza.... why not kita terima je apa yg Allah dah tetapkan untuk kita... itu sebaiknya.... :)

aku suka kawan... aku memang tak kisah kalau ramai kawan... terutama yg sehati sejiwa aku... sebab aku tahu, kita boleh kongsi apa yg kita minat & suka... kalau tak sama minat pun, still tetap boleh kawan, right???

dulu pasal gambar kat fb, pastu timbul pasal minat artis korea... And now.... approve org yg kita tak kenal kat fb... kesimpulannya, semua benda yg aku buat kat fb tu semua tak betul la!!! ada je orang nak tegur....

yang penting!!!
aku kenal sape aku... aku kenal diri aku...
aku tak menyusahkan hidup orang lain....
aku bahagia!!! Tu yg penting!!!

kalau kat fb, sape add aku terus aku approve...
tapi minta maaf... sape yg berkelakuan agak kurang menyenangkan, aku akan remove...
jangan pertikaikan apa yg aku buat....
sebab aku pandai jaga diri!!!
(ni mak aku cakap... aku tak de la perasan tahap petala ke lapan)

sebab....
aku tak akan bagi apa yg peribadi & aku sayang kepada org dengan mudah!!!
prinsip aku!!! dan alhamdulillah sampai sekarang masih terjaga....

aku tak leh terima orang cakap... kalau kita add @ approve org yg kita tak kenal tu sebagai satu perkara yg boleh mnyebabkan maruah kita tak terjaga!!!
orang yg cakap tu macam la maruah dia terjaga sangat... please la wei... aku tak wat jahat pun...
aku hanya berkawan....itu pun berkawan dalam alam maya... tak pernah jumpa pun secara luaran pun....

maruah aku still terjaga la....
fikir dulu sebelum nak berkata2 tu!!!!
haisy.... hangin sungguh aku!!!
sabar... sabar itu kan indah.... (",)

3 comments:

  1. tu la..memang kadang2 manusia ni cepat sangat menilai. nampak kurangnye berbanding lebihnya.
    sabar na...menambah kawankan satu amalan yang baik.. hehe.

    ReplyDelete
  2. yg ckp cmtu pn kua dating gak kot? terjaga la sgt... eheee

    ReplyDelete
  3. emmm... entah la... maybe saya yg terlalu emosi... sepatutnya abaikan je kan... huhu...

    ReplyDelete