"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, July 8, 2010

Sebenarnya Sayang

Sebenarnya...
tak semua benda yang kita tak suka akan kita benci sampai bila-bila..... =)
sampai satu saat, ia akan bertukar rasa kepada sayang, suka, bahagia, indah.....
menggantikan segala perasaan tidak selesa sebelum ini....

Aku sudah dewasa...
Banyak benda yang sudah aku dapat berfikir secara matang...
Walau terkadang tidak sehaluan dengan perasaan...

doaku...
moga kebahagiaan sentiasa mengiringi kehidupan kita....
aku, kau, dia dan semua...

Sebenarnya...
Aku tak suka pada pertemuan...
kerna tiap2 pertemuan pasti ada perpisahan...
tapi sebenarnya....
pertemuan ini lah yg mengajar aku erti kehidupan...
banyak yg aku belajar dari tiap2 pertemuan ini...

No comments:

Post a Comment