"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Friday, October 7, 2011

terselit kesedihan...

Dear cik Puteri sayang...
Sepertinya hari jumaat yang betul-betul diuji. Sampai begitu sekali hati ni terasa. Sampai begitu sekali diri ini terasa marah yang membara.

Masalah yang sekecil kuman cuma tapi boleh jadi seluas lautan bila ianya melibatkan hati dan perasaan. Agaknya kalau hati ni boleh ditanggal dari jasad, pasti sudah lama akan ku tanggal, biar hilang terus perasaan sakit hati ini.

Betul la seperti komen-komen sahabat di twitter, sangat susah nak jaga hati orang lain. Yalah, sedang nak jaga hati sendiri pun sangat susah.

Begitulah kehidupan....
Dalam riang terselit kesedihan, dalam setia diuji kesabaran. Dalam senang diberi kepayahan, dalam ikhlas diraih kejujuran. Usah terlerai pintalan ukhuwwah, walau bayang perpisahan kian menghampiri. Percayalah dengan janji CINTA ILAHI. Bertemu dan berpisah kita hanyalah kerana-Nya.


2 comments:

  1. lumrah alam...kekadang kita diuji dg kesediahan kdg2 tu dgn kegembiraan....cheerrrrr.... :)

    ReplyDelete