"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, May 2, 2011

selamat kembali ke Malaysia.... selamat tinggal china...

Aku sudah selamat sampai ke Malaysia. Alhamdulillah. Aku gembira, sepatutnya. Sebab masa mula-mula sampai di China, aku berharap sangat masa bergerak dengan pantas. Tapi aku tengah rasa benda lain ni, aku tak rasa gembira sangat. Aku terasa sunyi sangat. Mungkin sudah terbiasa dengan keadaan bising di China.

Okey la, sebenarnya aku nak cakap aku dah rindu sangat-sangat kat China. Banyak sangat kenangan aku kat sana. Pahit, manis, suka & duka.

kalau dulu masa first sampai China, rasa macam tak percaya je menjejakkan kaki ke sana. Sekarang aku rasa macam tak percaya je dah tinggalkan bumi China. Rindunya..... Rindu nak dengar suara anak-anak kecil panggil 'Lao Shi' (cikgu)... dan rindu nak dengar mereka cakap, lao shi, wo ai ni.... hehehe...

okey... masa untuk kembali ke kehidupan yang lama.... welcoma back.... (^_^)

2 comments:

  1. wElc0mE bAck....
    ^^

    ReplyDelete
  2. cik tulip... saya juga merindui cina..
    merindui masa-masa kita bertujuh bersama-sama....
    huhu~

    masih tak percaya sudah di malaysia..

    ReplyDelete