"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, May 19, 2011

meratap sayu pada Dia


aku tak pasti sama ada aku sedang berpura-pura atau tak...
tapi... sepertinya aku langsung tak menghiraukan perasaan ku sendiri...

setiap masa yang berlalu, setiap perkara yang terjadi...
aku hanya akan berkata...
"tak pe, asal semuanya hidup dalam bahagia"

haila....
sungguh la aku tak suka berjiwang bagai dalam blog aku sendiri...
mau je aku sekeh kepala aku ni bila fikir semua ni....

kadang-kadang aku akan berpura-pura yang semua itu tak pernah terjadi....
kadang-kadang aku jadi sedih bila aku sedar... sungguh la tipu kalau aku cakap, aku langsung tak fikir atau terkenangkan semua itu...

Allah, aku betul2 tak tahu apa nak buat??? (ini je yg selalu aku cakap tiap2 hari)
aku langsung tak diberi petunjuk apa nak buat.... buntu... keliru....

atau... selama ini aku banyak melupakan-Nya... entah la....
tapi yg pasti aku memang manusia yg lemah...
lemah bila diuji....

Allah... bantu aku....

No comments:

Post a Comment