"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, May 9, 2011

matang ke????

hari demi hari yang dilalui, aku rasa aku semakin matang... bukan bermaksud mahu memuji diri sendiri, tapi diri aku... aku lebih kenal diri aku dari orang lain...

tapi apa yang aku rasa di ketika ini, sejak aku kembali ke Malaysia... aku sudah semakin dewasa dan matang bila berfikir tentang sesuatu.. bila aku buat sesuatu keputusan, aku sudah tak ikut pada perasaan.... aku sudah menjadi seorang yang berani untuk berhadapan dengan realiti dan kenyataan hidup...

dan apa yang lebih penting, aku semakin menghargai hidup aku di Malaysia... aku lebih menghargai tiap-tiap insan yang berada di samping aku... keluarga.. kawan-kawan... dan segala-galanya....

No comments:

Post a Comment