"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, May 23, 2011

pasrah....


kadang-kadang terasa seperti mahu melarikan diri...
ke sebuah pulau yg sangat cantik....
biru-sebirunya air laut... putih-seputihnya pasir....

aku ingin ke sebuah tempat yang tak wujud orang lain di situ....
hanya ada aku dan dia...

tapi... bila difikirkan kembali...
siapalah aku ingin bersama dia...
insan yang aku nanti dari dulu sampai sekarang....

makanya...
lebih baik aku bersendirian...

mungkin...
hanya membiarkan takdir alam terus berlalu...
menyaksikan semua yg terjadi...
dengan aku sendiri bingung untuk lakukan apa-apa...

kehidupan ini...
entah la, susah kot aku mahu describe...

No comments:

Post a Comment