"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Monday, March 5, 2012

mimpi dia buat ku senyum... :)

Mimpi itu memang pelik! Kadang-kadang dengan mimpi kita akan rasa takut, berdebar, malu, berani, kelakar dan bermacam-macam lagi perasaan. 

Ada juga mimpi yang sampai kadang-kadang kita rasa tak masuk akal langsung. Seperti malam tadi. Ku mimpi Kwang Soo (adalah seorang manusia korea yang femes dalam rancangan Running Man). Pelik kan? Hairan sungguh macam mana Kwang Soo boleh masuk dalam mimpiku. Sampaikan masa aku mandi pagi tadi aku boleh tersengih sorang-sorang bila kenangkan balik yang aku bermimpikan Kwang Soo. 

Kalau nak ikutkan, ku tak de la nak minat sangat dia sampaikan ku mengharapkan dia akan masuk dalam mimpiku. Tapi serius memang kelakar bila ingat balik mimpi tersebut. 

Aku bermimpi aku dan dia naik satu teksi yang sama. Sampai di satu tempat (macam kampung) dia turun dari teksi. Dan teksi terus berlalu meninggalkan dia dibelakang. Dan aku buka cermin tingkap kemudian melambaikan tangan pada dia dengan penuh syahdu. Seolah-olah kami akan berpisah buat selama-lamanya. 

Nak dijadikan cerita (kononnya lebih dramatis), tiba-tiba Kwang Soo lari mengejar ku yang berada dalam teksi ketika itu dan terus berkata, "nanti kita jumpa dalam Running Man ye!" Tiba-tiba Kwang Soo pandai cakap melayu. Tak masuk akal! Aku hanya mengangguk ketika itu dan sampai sekarang ku masih ingat senyuman dia. Kalau siapa yang suka layan Running Man pasti sudah tahu bagaimana senyumannya itu. 

Dia walaupun agak lurus bendul orangnya, sikapnya yang kadang-kadang menyakitkan hati sebab kurang bijak, selalu kena marah dengan Jong Kook tapi sebenarnya dialah antara penyeri dalam Running Man. Tak gitu peminat-peminat Running Man? Hua... :p

Hadoi la.. banyak sangat layan Running Man sampai boleh pulak mimpi Kwang Soo.  

3 comments:

  1. gitteewww.... serius lawak!!! hahahaha

    ReplyDelete
  2. apa yang lawak nul... kalau ko bole mimpi hongki, jadi tak mustahillah ku boleh termimpikan kwang soo... huahua... gitewwww... :p

    ReplyDelete