"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Tuesday, July 26, 2011

Menjaga Hati...

Pernah tak terjadi bila kata-kata seorang langsung membuatkan diri terasa tidak berguna? Walau hakikat kejadian tidaklah sebegitu! Dan sebenarnya mereka hanya mampu berkata-kata tapi langsung tidak mempedulikan perasaan orang lain. Kenapa ya mesti suka dengki, cemburu, iri hati pada kelebihan orang lain?

Berbalik pada tajuk di atas 'menjaga hati'.... Aku akui aku manusia yang tidak pandai menjaga hati orang lain... Tapi aku akan lebih berhati-hati untuk tidak melukai hati & perasaan orang lain. Sebab tu bila aku terasa hati atau terluka, aku akan lebih banyak mendiamkan diri sendiri.

Hakikatnya mereka tidak pernah tahu tentang kisah aku... Mereka boleh berkata ikut suka hati mereka, asal mereka puas... Wahai manusia, berfikirlah sebelum berkata-kata... Jika kau ada hati, dia pun ada hati... Jika kau tahu untuk merasa sakit hati, dia pun pasti akan rasa benda yang sama...

Haisy... Nampak sangat yang di ketika ini aku sangat-sangat sakit hati!!!!

Dan betullah, persahabatan yang dibina bertahun-tahun lamanya tak bisa membuatkan orang untuk kenal dan faham diri kita....

*sadis kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn*

No comments:

Post a Comment