"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Thursday, September 12, 2013

Putus harapan..

Bismillah...

Mungkin dulu, kita pernah ada satu harapan yg mana kita betul mengharapkan apa yg kita harapkan itu bukanlah satu harapan lagi, tapi satu benda yang benar-benar terjadi. Yang ini aku sangat pasti! 

Tapi... *oh kenapa mesti ada tapi..*
Sampai satu masa, kita akan sedar yang harapan kita benar-benar harapkan itu mustahil untuk kita kecapi. (Peh ayat..) mungkin pada tahap tu kita akan mula kembali ke alam nyata dan kita hanya mampu membiarkan harapan itu berlalu begitu saja.

Memang agak sakit kenyataan tu. Ye, sebab itu harapan yg kita harapkan sangat.

Dan sampai satu masa, kita hanya mampu membiarkan apa yang berlaku, hanya berlaku.
Mungkin tanpa perasaan. Ya, ini yang aku rasa sekarang.

Em mungkin ada sedikit rasa kecewa tu. Tapi tak mampu nak luahkan pada sapa-sape sebab kita tahu apa yang kita rasa ni tak kan ada org yg faham. Atau mungkin orang akan kata balik kepada aku, "cuba faham keadaan." Huhu tak sukan ya ada perasaan macam ni.

Hati ni rasa sakit sangat. 

Biar..biar kita putus harapan pd manusia tp jgn sesekali putus harapan pd Allah. Kan? Just think positive lao shi. :)

No comments:

Post a Comment