"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, November 7, 2012

menjadi hamba bersyukur jom...

Bismillah...

Dah lama rasanya tak menjejakkan kaki di sini. Tak ada idea barangkali untuk menaip sepatah dua kata. Bukan. Tapi sebenarnya tiada cerita menarik yang mahu aku kongsikan di sini.

Aku..masih tetap aku..yang dulu...
Masih terkapai-kapai mencari arah tuju hidup ke mana harus melangkah. Bukan mencari tapi dalam membuat keputusan. Allah tak kejam sampai sekarang aku perlu mencari. Allah dah beri tugas pada aku untuk buat keputusan mana yang baik untuk diri aku sendiri.

Alhamdulillah, aku tetap bersyukur dengan apa rezeki yang Allah kurniakan pada aku hari ini. Dapat makan, bernafas, dapat berjalan di muka bumi ini, dapat tersenyum, dapat beribadat, dapat bersama-sama orang yang aku sayang dan segala nikmat Allah banyak lagi yang tak mampu untuk aku taip di sini. Bak kata Ustaz Azhar Idrus, "Kalau nak kira nikmat yang Allah bagi kat kita, guna kalkulator pun boleh rosak kalkulator tu." 

Aku tersenyum. *betul! aku betul-betul sedang senyum ketika aku menaip kata-kata ini* :)
Ya Allah, aku betul-betul bersyukur dengan nikmat yang Kau beri pada aku selama ini. Tak ternilai segala-galanya.

No comments:

Post a Comment