"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Tuesday, January 31, 2012

berhenti mengharap

Sekarang untuk segala apa impian yang pernah ku lakar suatu ketika dulu, aku dah tak berani mahu mengharap.

Sungguh... tapi selalu terfikir keajaiban tiba-tiba berlaku dalam hidupku. Seperti sailormoon. Boleh? :)

Adakah ini juga namanya mengharap? Terlampau kan? :p

Tuhan, takdirkan segala-galanya yang terbaik untuk aku.

Ku tahu, Allah sedang menguji aku. Aku cemburu dengan takdir hidup orang lain yang begitu mudah urusannya. Tapi yang ku pegang, ujian yang Allah uji pada hamba-Nya sesuai dengan tahap kemampuan kita. Allah tahu aku boleh hadapi ujian ini sebab itu Allah letakkan ujian ini atas bahu aku.

Pandu aku ya Allah...

Iringi aku ya Allah...

Moga keredhaan-Mu saja yang ku letak di atas sekali... ameen...


3 comments:

  1. Mungkin apa yang kita cuba capai berbeza, tetapi langkah dalam laluan perjalanan kita sama :(

    ReplyDelete
  2. DIA pasti punya rencana yg lebih baik. Berdoalah agar dipermudahkan segalanya....amin.....---> nasihat tuk diri sendiri jugak nih...:)

    ReplyDelete
  3. diela : ada hikmah semuanya kan... perancangan Allah adalah yg sebaik-baiknya.. terima seadanya... huhu...

    layar lara : ameen.. terima kasih utk nasihat... :)

    ReplyDelete