"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Saturday, September 27, 2014

New Moon

Bismillah..
Dah hampir 2 minggu aku menjadi seorang isteri dan seorang menantu. Segala-galanya masih 'baru' bagi aku. Aku masih cuba menyesuaikan diri dengan persekitaran baru.

Ternyata...
aku masih mentah dalam mengharungi dunia baru aku ini.
Aku masih banyak kekurangan. Sampai aku terfikir mampukah aku mengatasi kekurangan ini?

Betul kata Ija, alam perkahwinan memang banyak dugaan.

Untuk kehidupan baru aku ini, Aku hanya mampu berdoa semoga setiap langkah aku ini dipermudahkan. Amin.

No comments:

Post a Comment