"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Tuesday, May 21, 2013

can i?

Bismillah....

Aku rasa hari demi hari, semakin dihimpit tekanan yang maha dasyat. Dan begitu hebatnya. *buat ayat dramatis sikit* hehe..

Entahla, kadang-kadang rasa macam dah putus asa, putus semangat. Yalah, dengan cuti sekolah dah nak masuk ni. Tapi banyak lagi kerja yang tak settle. Assignment yang berlambak-lambak, tekanan dari sekolah, JPN... Arghhhhh banyaknya. (point yang sama bila aku menulis di blog). Tambah lagi... exam pun makin dekat tapi langsung tak sempat nak buka buku studi. Kalau yang BM ni aku boleh main goreng je, tapi kalau yang arab ni sungguh la aku tak tau nak tulis apa. Hmmm.. =='

Itu tak masuk bab student lagi. Ya Allah sungguh la aku hilang sabar. Mungkin sebabnya :
1) aku masih baru dan tak banyak pengalaman untuk handle student yang bermasalah.
2) aku rasa nak cekik je student yang suka buat perangai. (atau lebih tepat aku ni agak panas baran sebenarnya). Memang pun, bak kata mak.... heh... :p

Tadi, ada kelas dengan student Tahun 1. Ye, semuanya masalah dengan darjah 1. Aku geram sungguh la dengan sorang anak murid aku yang bernama NUR NABILA BINTI ABDULLAH ni. Tengok betapa marahnya aku sampai aku tulis nama dia pakai caps lock dan siap bold lagi.

Nabila... tolong la jangan selalu sangat buat perangai. Tadi dia buat perangai tak nak masuk kelas. Dia berdiri je kat luar kelas sepanjang masa P&P. Aku geram sebenarnya. Aku cakap "masuk!!!!" dia balas "Tak nak!!!!" aku cakap sampai berpuluh-puluh kali suruh masuk kelas. Dia tetap jawab tak nak.. tak nak.. tak nak... dan tak nak!!!!!!!!!!

Aku sebenarnya tak kisah pun dia tak nak masuk kelas. Tapi sebenarnya aku kena kesah kan? sebab aku ni cikgu diorang kan???? Tanggungjawab aku kan???? haila.. =='

Bukan apa... untuk minggu ni aku kena buat ujian PKSR untuk budak-budak ni dan kena key in untuk hantar ke PPD. See.. kalau dia tak masuk kelas macam mana dia nak jawab kan? Tapi sebenarnya kalau dia masuk kelas pun dia tak akan jawab pun.

Hadoi la, sungguh la aku tak ada pengalaman nak handle student mcm ni. Aku rasa penyelesaiannya "just ignore her!" Can i? huhu..

No comments:

Post a Comment