"Mereka mendahulukan akhirat ke atas dunia, mencintai kematian di dalam ketaatan, dan melebihkannya dari kehidupan pada kemaksiatan. Jika berkuasa mereka menghukum dengan adil, mereka memerintah dengan anjuran Islam, mereka zuhud, mereka berbuat baik, maka merekalah orang-orang yang beruntung! Kitakah mereka itu?"

Indahnya Islam...

Wednesday, January 26, 2011

akan terus melangkah....

hari berganti minggu... minggu berganti bulan....
cepatnya masa berlalu... pejam celik dah nak habis study di bumi UM ini....
masa depan aku masih lagi dalam pembikinan....
kabur... kelabu.... langsung tak nampak ke mana arah hidup aku yang akan datang....

dan sekarang....
aku tak dapat nak elak untuk memikirkan tentang kehidupan aku di masa akan datang....

mungkin...
aku patut lebih fokuskan pada persediaan untuk menjalani kehidupan di china awal bulan tiga ni...
secara jujur aku sudah tidak sabar mahu ke sana... aku mahu timba sebanyak mungkin pengalaman di sana walaupun aku tahu aku bakal berhadapan dengan pelbagai masalah yang tak mungkin dapat dielakkan...

tapi... insyaAllah....
Allah sentiasa bersama aku....
doa mak akan sentiasa mengiringi perjalanan aku di sana....

Allah.... permudahkan urusan hamba-Mu ini....

1 comment:

  1. chaiyok2.....
    moga urusan kamu semua dipermudahkan....
    Ameen~~~~
    byk cabaran byk bnde leh timba.....
    byk cabaran byklah hikmah yg kita dapat...
    pape pon..bE positivE....
    =))

    ReplyDelete